Ha felöntötték valamilyen tömítő adalékkal, máris nem füstöl annyira és jobban megy. Aztán ha kifogy, újra elkezd füstölni és kétszer annyit fogyaszt. Szerintem azt egyből meg lehet állapítani, ha egy motor rossz, hiszen nem húz és füstöl, erőtlen, vagy egyéb baljós jeleket ad (check engine lámpa, szöveges hibajelzés). Azt, hogy biztosan jóval nehezebb megállapítani, ha nagyobb értékről van szó. Mindenképpen érdemes szakszerviz és szerelő tanácsát és felülvizsgálatát kérni is (nagyobb értékű járműnél ez szerintem egyébként is ajánlott). Az újabb autók elég sok mindent tárolnak, de ezek persze törölhetőek is általában. Ha kicsit csúszik a kuplung, ami egyébként is kopó alkatrész, kisebb gond, mintha olaj van a vízben. Ha olaj van a hűtővízben, az nagyon rossz jel, vagy ha járó motornál nehéz összenyomni a hűtőrendszer csöveit. Ha a nívópálcának erősen üzemanyag szaga van, az sem jó jel. Csikorgó, kopogó hangok sem, de az lehet akár egy feszítő görgő hangja, de lehet nagyobb baj is, melyet egy Ducato Jumper, vagy Renault Master kisteherautóknál a kisteheralkatresz.hu webáruházból beszerezhetjük az alkatrészeket.