Felméri és követi, hogy az ügyfele mivel foglalkozik, mik a gazdálkodására jellemző ügyletek, milyen fajta költségei és bevételei szoktak lenni. Jelzi ügyfelének, ha ezekben változást érzékel. Ha korábban például nem merült fel árubeszerzéshez kapcsolódóan vámköltség, akkor ügyfelénél informálódik, ha mégis ilyen tétellel találkozik. A bizonylatok átadásakor jó, ha a könyvelő belenéz a számlákba a találkozó alkalmával. Megnézi, hogy van-e köztük bármilyen szokatlan tétel, és ezt megbeszéli az ügyfelével. Az ügyfelek igénylik azt is, hogy a könyvelő elérhető legyen, és a kérdéseikre reagáljon, és válaszokat kapjanak. Ön ügyfélként biztosan nem fogadná szívesen, ha a könyvelője napokig nem reagálna, és a kérdéseire nem kapna tőle választ. A könyvelő és az ügyfele között olyan szintű bizalmat és kommunikációt kell fenntartani, hogy mindketten bármikor kérdezhessenek egymástól. Így megelőzhető, hogy egyes kérdések drága problémákká, büntetésekké váljanak. Az ilyen könyvelőhöz keresse az interport.hu weboldalt!