A kapcsolat felbontásánál az egyik legfontosabb tényező, hogy mindkét fél együttműködést kezdeményezzen. Az ügyfél szemszögéből több teendő is szükséges az ilyen esetekben. Ha a kapcsolatuk engedi, érdemes megtartani a régi könyvelővel a jó viszonyt, hiszen számos kérdésben szorulhat még segítségére. Az ügyfél ilyenkor megbeszélheti az új könyvelőjével, hogy milyen dokumentumokra van szüksége, mit kell feltétlenül megszereznie a régi könyvelőjétől. Továbbá érdemes tanulmányoznia a régi könyvelővel kötött szerződést, főként a megszűnésre vonatkozó feltételeket. Érdemes időben jelezni, hogy váltani szeretne, így mindkét fél elegendő időt kap arra, hogy a váltás során minden gördülékenyen folyjon. A régi könyvelő által könyvelt időszak végét mindenképp érdemes meghatározni, hogy másnaptól már az új könyvelő tudja folytatni a munkálatokat. Arra az időszakra vonatkozóan, melyben már nem könyvelője, semmiképp se adjon át számlákat vagy egyéb dokumentumokat. A végső átadás során pedig érdemes egy részletes átadás-átvételi jegyzőkönyvet írni. A dokumentumban minél részletesebben szerepeljenek az átadott dokumentumok, elkerülve a későbbi konfliktusokat a hiányzó papírok felmerülésénél. Ez természetesen vonatkozhat az új könyvelőre is, akiket megtalál az interport.hu weboldalon!